Struktur Template

| |

HOW TO MAKE A BLOGGER TEMPLATE : BLOGGER TEMPLATE STRUCTURE

Blogger team tried to make their product more easier to use and customization for all users with their template design funtion . If you want some changes in fonts ,background ,layout...,this function can help you . But if you want more ? want to make your own blogger blog look like a professional website ? It's time you need to know something about structure of blogger template ,apis ,scripts ... to make your own .
I will make a post series on How to make a blogger template ,so you can make one for yourself or can do the customizsation easily . I will try to make it short ,and easy to understand , hope it helpful for you


Here is the first post on this topic : Blogger template structure

Blogger template is written in xml markup language ,a complete template has 4 section as mentioned bellow(this is my way to describe a template ,not Google ^^ )

1,The first section will contain something like this
This part will define the document bellow is in xml format ,the standard of this xml ,and something else related . I'm not a professional developer and do not know much on xml ,so I can't explain you more about this part ^^ This part is required but fortunately ,we don't need to make anychanges on them .


2,The second section : This section start from <head> to <b:skin> , it contain necessary tags for header ,meta tags , link to favicon... like other html documents . In this section ,we can add favicon ,adding some meta tags for description ,keywords ..


3,The third section : Start from <b:skin> and end at </b:skin> ,it contain CSS tags ,that set the appearance of your blog . This CSS define how an element in blog look like ,such as text color ,font size ,color ,background ... All tags in this part are follow the standard of CSS without any exception or 'CSS tags for Blogger only' ,so if you have some basic knowledge on this field ,you can easily modify them as you want .

4,The forth part start from <body> end at </body> : the main part of a template ,it made up primarily with 'section' and 'widget' . In sections and widgets ,there are Blogger APIs for specific tasks .
We have many 'sections' ,one for showing posts ,others for show banner in header ,or showing footer ...
In the section for showing post ,we have widget for showing single post , widget for showing posts in categories ,widget for showing posts in homepage ...
In a widget ,for instance ,widget showing single post ,we have Blogger APIs for showing date ,time ,post header ,post body ...

Beside APIs,we can use HTML tags to arrange elements and make them display as we want .
This is similar to Wordpress template ,if you ever work with them before .

Other element that I usually use in Simplex's template is scripts . Scripts can be anywhere in part 3 and 4 ,but in some cases ,we need to grouped them or move them to the end of template (before </html>) to avoid conflicting .
That's all for template structure ,in the next posts ,I will go deeper in each part .

Sumber


Artikel Terkait:

Diposting Oleh Muhammad Syafi`i Tampubolon on 23.51. Ada diarsip . Bagi yang ingin mengomentari bisa melaluiRSS 2.0. Berikan komentar anda yang sifatnya membangun blog ini, untuk semua itu aku ucapkan terimakasih

1 komentar for "Struktur Template"

  1. Terjemah Google:

    Berikut adalah posting pertama di topik ini: Blogger struktur template

    Blogger template xml ditulis dalam bahasa markup, template lengkap memiliki 4 bagian sebagai disebutkan di bawah (ini adalah cara saya untuk menggambarkan template, bukan Google ^ ^)

    1, Bagian pertama akan berisi sesuatu seperti ini
    Bagian ini akan menentukan bawah dokumen dalam format xml, standar xml ini, dan sesuatu yang lain terkait. Aku bukan pengembang profesional dan tidak tahu banyak tentang xml, jadi saya tidak bisa menjelaskan lebih banyak tentang bagian ini ^ ^ Bagian ini diperlukan, tetapi untungnya, kita tidak perlu membuat anychanges pada mereka.

    2, Bagian kedua: ini memulai bagian dari <head> to <b:skin>, mengandung tag yang diperlukan untuk header, meta tag, link ke favicon ... seperti dokumen html yang lain. Pada bagian ini, kita dapat menambahkan favicon, menambahkan tag meta beberapa untuk deskripsi, kata kunci ..

    3, Bagian ketiga: Mulai dari <b:skin> and end at </b:skin>, mengandung tag CSS, yang mengatur tampilan blog Anda. CSS ini menentukan bagaimana elemen dalam blog terlihat seperti, seperti warna teks, ukuran font, warna, latar belakang ... Semua tag dalam bagian ini adalah mengikuti standar CSS tanpa pengecualian atau 'tag CSS untuk Blogger saja', jadi jika Anda memiliki pengetahuan dasar tentang bidang ini, Anda dapat dengan mudah memodifikasi mereka yang Anda inginkan.

    4, Bagian sebagainya mulai dari akhir <body> end at </body>: bagian utama dari template, itu dibuat terutama dengan 'bagian' dan 'widget'. Dalam bagian-bagian dan widget, ada Blogger API untuk tugas-tugas tertentu.
    Kami memiliki banyak 'bagian', satu untuk menampilkan posting, yang lain untuk banner acara di header, footer atau menunjukkan ...
    Dalam bagian untuk menampilkan posting, kita memiliki widget untuk menampilkan single post, widget untuk menampilkan posting dalam kategori, widget untuk menampilkan posting dalam situs ...
    Di widget, misalnya, widget menampilkan single post, kita memiliki Blogger API untuk menampilkan tanggal, waktu, pasca header, tubuh pasca ...

    Selain API, kita dapat menggunakan tag HTML untuk mengatur elemen dan membuat mereka menampilkan seperti yang kita inginkan.
    Hal ini mirip dengan template yang Wordpress, jika Anda pernah bekerja dengan mereka sebelumnya.

    Elemen lain yang biasanya saya gunakan dalam template Simplex adalah script. Script dapat di mana saja di bagian 3 dan 4, namun dalam beberapa kasus, kita perlu dikelompokkan mereka atau memindahkan mereka ke akhir dari template (before </html>) untuk menghindari konflik.
    Itu semua untuk struktur template, di posting berikutnya, saya akan pergi lebih dalam di setiap bagian.

Leave a reply